27 Martie

„Cum se îndură un tată de copiii Lui, așa Se îndură Domnul de cei ce se tem de El.” (Psalmul 113:13)

            Potrivit Vechiului Testament, ,,îndurarea” are anumite înțelesuri specifice. Ea înseamnă a te apleca cu bunătate către un inferior, a arăta milă și a avea compasiune activă. Cred că motivul pentru care unele cuvinte ies din uz este acela că însuși conceptul pe care îl comunică iese din uz. Acesta este cazul cuvântului ,,compasiune”.

            Adevărul este că Dumnezeu are o compasiune activă față de omul aflat în suferință. Îmi place expresia ,,compasiune activă”. Ca Dumnezeu să simtă compasiune de la distanță ar fi un lucru, dar ca El să aibă compasiune activă față de oameni este cu totul altceva.

            Nu sunt sigur, însă, dacă acest concept a intrat în inima multor creștini. În mintea unora Dumnezeu este la o distanță așa de mare, încât nu-L pot vedea ca având o compasiune activă față de ei.

            Această compasiune activă ne este ilustrată în întâmplarea cu Moise, de la rugul aprins. El trebuia să se ducă să elibereze Israelul din Egipt. Compasiunea activă a lui Dumnezeu a fost vizibilă atunci când a făcut patru lucruri pentru Israel: le-a auzit gemetele, Și-a amintit de Legământul Său, le-a văzut suferința, i-a compătimit și a coborât imediat pentru a-i ajuta.

            Inima mea se bucură azi, când meditez la compasiunea activă a lui Dumnezeu față de mine.

            Doamne, compasiunea Ta ține ani și ani, fără sfârșit;

            Și ai copiilor copii mereu găsesc că sigur Cuvântul făgăduinței Tale e.

(Isaac Watts)

Un răspuns personal

Tată ceresc, mă bucur azi în compasiunea Ta activă față de mine. Nu o merit, dar Isus a plătit prețul, astfel încât compasiunea Ta să-mi poată inunda viața. Lăudat să fie Domnul! Amin![1]


[1] Textul a fost preluat din ,,Umblarea mea zilnică” (A. W. Tozer). Prin această lucrare, tinerii Bisericii Baptiste Elim Oradea doresc să contribuie la zidirea vieții spirituale a fiecărui cititor. Mulțumim tinerilor care s-au implicat în această lucrare: Filip Anisia, Husar Adriana, Gheban Bianca, Negruț Ana-Maria, Dubei Levi și Raț Timotei.